Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

UMA

Limanowa gotowa do startu wyścigu

Ponad 400 osób, zaangażowanych w przygotowanie i realizację 15. Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą zakończyło przygotowania do rozpoczynającego się w sobotę rano wyścigu. Zbudowana została cała niezbędna infrastruktura, w tym zabezpieczenia trasy, systemy łączności, scena, na której wręczane będą nagrody dla zwycięzców czy stanowiska pracy sędziów na trasie.
opublikowano26.07.2024

Ponad 400 osób, zaangażowanych w przygotowanie i realizację 15. Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą zakończyło przygotowania do rozpoczynającego się w sobotę rano wyścigu. Zbudowana została cała niezbędna infrastruktura, w tym zabezpieczenia trasy, systemy łączności, scena, na której wręczane będą nagrody dla zwycięzców czy stanowiska pracy sędziów na trasie. Ze 115 zgłoszonych kierowców, na starcie w sobotę o godz. 9:00 pojawi się 112     zawodników. Wśród nich wszyscy liderzy klasyfikacji FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich i Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Dla kierowców FIA EHC sobotnie podjazdy będą treningami, Polacy powalczą w 9 Rundzie GSMP.

Czy uda się w tym roku pobić rekord trasy 1,48,841, ustanowiony w 2021 przez Christiana Merli (ITA), który wystartuje z numerem 1 bolidem Osella FA 30 Judd LRM Zważywszy na mocną konkurencję, w szczególności ze strony lidera FIA EHC w tym sezonie, Francuza Geoffreya Shatza (Nova Proto NP 01). Dużo zależy od…pogody. Oczy polskich kibiców skierowane będą na rywalizację w Kategorii 1, w której nasi kierowcy są najszybsi w Europie. W najmocniejszych autach pojadą lider GSMP Grzegorz Rożalski (Mitsubishi Lancer) i niestartujący w tym sezonie ubiegłoroczny Mistrz Polski Waldemar Kluza (Mitsubishi Lancer), zmierzą się ze startującą w tym sezonie w FIA EHC parą z jednego zespołu wyścigowego Szymonem Piękosiem (Mitsubishi Lancer) i Karolem Krupą (Skoda Fabia) czy innymi polskimi kierowcami najmocniejszych Lancerów – Robertem Sługockim, Sebastianem Stecem i Michałem Ratajczykiem. Mają mocną zagraniczną konkurencję; w najmocniejszej grupie 1 pojawi się 5 zagranicznych aut, kierowanych przez Igora Stefanovskiego (MKD, Ferrari 488 Challenge EVO), Domagoj Perekovič (HRV, Mitsubishi Lancer EVO IX) Pavel Kotek (CZE, BMW M3) Liridion Kalenderi (KOS, Mitsubishi Lancer EVO IX) i wracający po latach do Polski Nikolay Zlatkov (AUT, Audi Quattro Pikes Peak). Warto zwrócić uwagę na znakomicie przygotowane, czarno-żółte Porsche 997 GT3 R Nicolasa Wervera (FRA), jednego z najszybszych kierowców w europejskiej stawce ostatnich 5 lat, zajmującego po sześciu rundach cyklu drugie miejsce w Kat 1. Oczywiście w Limanowej zobaczymy też dotychczasowego lidera kategorii, Matiję Jurišića z Chorwacji, dysponującego wyścigową wersją Peugeota 308 TCR 1,6.

W przygotowaniu drogi krajowej K 1609 Limanowa – Kamienica dla potrzeb wyścigu zużyto 50 kilometrów taśm, wygradzających niebezpieczne, niedostępne dla kibiców miejsca; istniejące już podwójne bariery energochłonne uzupełniono dodatkowymi barierami; zamontowano ich aż 7,5 kilometra. A wszystko to na 5493 metrach wyścigowej trasy.

Nad bezpieczeństwem zawodników i kibiców czuwać będzie kilkanaście specjalistycznych zespołów medycznych, uruchomiono tymczasowy szpital polowy. Ten system zabezpieczeń służy zawodnikom, ale także kilkudziesięciu tysiącom kibiców, którzy przyjeżdżają w lipcowy weekend na wyścig. Przy organizacji zawodów nie mogło zabraknąć także wsparcia druhów z Ochotniczych Straży Pożarnych. Istotne jest też wsparcie lokalnych – powiatowego i gminnych samorządów:

Mieczysław Uryga, Starosta Limanowski: Niezwykła atmosfera podczas wydarzenia nie byłaby możliwa bez wysiłków i pracy całego sztabu członków Auto Moto Klubu Limanowa, wolontariuszy jak i wsparcia sponsorów i partnerów. Doskonała organizacja imprezy i przygotowanie trasy doceniane są w środowisku kierowców i kibiców oraz w mediach ogólnopolskich i zagranicznych. Także mieszkańcy naszego powiatu, a zwłaszcza Starej Wsi i okolic swoją gościnnością i zrozumieniem dla pewnych ograniczeń koniecznych do właściwego przeprowadzenia trzydniowego eventu, zasługuje na uznanie i wyróżnienie. Wszystkie wymienione wyżej czynniki, decydują o poziomie i renomie wyścigu, a także o jego wartości dla rozwoju i promocji naszego regionu.

 

Wyniki na żywo dostępne będą na stronie www.wyniki-online.pl , relacji słuchać będzie można w Race Radio, na częstotliwości 90,8 FM, a transmisję video i Studio Wyścigowe będzie można oglądać na stronie www.wysciggorski.pl.

 

Wyścig objęli patronatem honorowym:

Ireneusz Raś, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki,

Łukasz Smółka, Marszałek Województwa Małopolskiego.

 

Partnerem Strategicznym wyścigu jest Województwo Małopolskie

 

Partnerem Głównym wyścigu jest LOTTO

 

Sponsorami wyścigu są m.in. ORLEN OIL i Grupa MASPEX z marką TYMBARK