Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

uma

Komunikaty prasowe przed 23. Grand Prix Sopot - Gdynia

Szymon Łukaszczyk otwiera listę 23. Grand Prix Sopot - Gdynia
opublikowano13.08.2020

uma

 

Już w najbliższy weekend, na wszystkich fanów wyścigów górskich czeka pierwsza tegoroczna dawka emocji i to z Morzem Bałtyckim w tle. Lista zgłoszeń inauguracyjnej rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2020, to w sumie 53 ekipy, ze ścisłej czołówki polskiego czempionatu. Jako ostatni w kolejności, do podjazdów na 3 km trasie Grand Prix Sopot – Gdynia, wyruszy triumfator klasyfikacji generalnej z sezonu 2019 – Szymon Łukaszczyk. Pierwszy numer startowy pojawi się więc na dobrze znanym kibicom czarnym Mitsubishi Lancerze Evo V.

 

Zakopiańczyk przyjedzie walczyć nad Bałtyk, jako niepokonany od siedmiu rund, które zapisał na swoje konto w minionym sezonie. To do niego należą także obydwie zeszłoroczne wygrane na trasie w Trójmieście. Mechanicy AMS Stopka Race & Rally Car Service i ekipa 4Turbo przygotowali, na otwarcie sezonu jeszcze mocniejszą specyfikację Lancera, więc Szymon Łukaszczyk ma duże szanse, żeby przedłużyć dobrą passę i jeszcze mocniej wyśrubować statystyki. Dla również takich emocji, warto spędzić najbliższy weekend z wyścigami górskimi.

 

 

Szymon Łukaszczyk: Po tak długim wyczekiwaniu, głodni jazdy, możemy wsiąść za kierownicę i znów ruszyć z linii startu na szczyt. Serce się rwie do walki, ale trzeba z dużym spokojem stanąć do pojedynku z trasą w Sopocie. Do tej pory przyjeżdżaliśmy tutaj w połowie, lub pod koniec sezonu, już mocno rozjeźdżeni. Teraz, po tak długiej przerwie, wąskie łuki, ciasne szykany albo podbijający asfalt, będzie nie lada wyzwaniem. Takich trudnych miejsc na trasie Grand Prix jest sporo, więc trzeba jechać w naprawdę 100% skupieniu.
Na tą chwilę mamy zaplanowane 8 rund, ale kalendarz nadal może ulec zmianie, dlatego nie możemy w tym roku odpuścić żadnej rundy. Trzeba walczyć o każdy punkt, bez zakładania żadnej strategii. To wszystko razem sprawia, że czeka nas mocny początek naprawdę trudnego sezonu. Pewne jest też to, że emocje dla zawodników i dla kibiców będą ogromne.

 

Razem z AMS Stopka Race & Rally Car Service i 4Turbo nie zmarnowaliśmy przerwy i na trasę w Sopocie nasz Lancer wyjedzie jeszcze mocniejszy, więc też postaramy się zapewnić kibicom dużo wrażeń. Liczymy na Wasze mocno zaciśnięte kciuki.

 

 

 

Waldemar Kluza zainauguruje sezon jubileuszowym startem w Sopocie

 

Po upływie, blisko 11 miesięcy, w końcu wracają Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski, a przed 23. edycją Grand Prix Sopot - Gdynia wyjątkowo ważne zadanie. To właśnie w Trójmieście, na jednej z najbardziej charakterystycznych tras polskiego cyklu, rozpoczną się zmagania sezonu, który na długie lata zapisze się w historii sportu samochodowego.

 

Według najnowszych ustaleń, kalendarz będzie się składał z czterech wyścigowych weekendów, z czego pierwszy zaplanowano w dniach 14-16 sierpnia 2020, czyli już od najbliższego piątku. Dla Waldemara Kluzy będzie to nie tylko długo wyczekiwany, ale i jubileuszowy start, ponieważ zawodnik z Wieliczki, przygotowuje się do swojego dziesiątego Grand Prix. Podwójny triumfator 20. edycji wyścigu, podobnie jak w 2017 roku, również i teraz pozostaje wierny marce Skoda. Za obsługę Fabii niezmiennie odpowiedzialna będzie czeska stajnia Profiko. Nie zmienią się także barwy i skład partnerów zespołu.

 

Wśród 53 zgłoszeń, jakie napłynęły do organizatora, zawodnicy będą klasyfikowani w Grupach określanych według współczynnika Performance Factor, obliczanego indywidualnie dla każdego samochodu. Waldemar Kluza, w najmocniejszej, Grupie 1, powalczy między innymi z Szymonem Łukaszczykiem oraz Dubaiem.

 

Nowy sezon przyniósł wiele zmian, nie tylko tych od dawna zapowiadanych, ale także takich wymuszonych sytuacją epidemiologiczną. Nie zmienna pozostaje to, co najważniejsze - zasada walki o zwycięstwo na dwóch sumowanych podjazdach wyścigowych oraz ogromna dawka sportowych wrażeń i emocji.

     

 

Waldemar Kluza: Myślę, że nikt z nas, zanim jeszcze nie rozpoczął się rok 2020, nawet nie brał pod uwagę, że kiedyś dojdzie do takiej sytuacji, że będziemy rozpoczynać sezon w połowie sierpnia, od rund w Sopocie. Tym większe uznanie należy się organizatorom, że zawody udało się przygotować.

 

Od kilku tygodni, razem z moim synem Alanem, już jako licencjonowanym zawodnikiem, mocno zaangażowaliśmy się w starty w polskim kartingu, więc jak widać sport cały czas musi być obecny w naszym życiu. To jednak nie zastąpi wrażeń z jazdy i rywalizacji za kierownicą, więc czas najwyższy przysłowiowo „rozprostować kości”. Na trasie w Sopocie wrażeń i adrenaliny na pewno nam nie zabraknie.

 

Dziewięć dotychczasowych edycji przyniosło nam wiele pozytywnych wspomnień i wyników. W tym roku postaramy się dopisać kolejny, ale plan to przede wszystkim cieszyć się jazdą. Dobrze jest wrócić za kierownicę Skody.

 

Wspólnie z ROWE Motor Oil, Stalco, Jania Construction, GT-Bergmann, AutoCzesciValdi.pl, Primo, UMA Fotografia oraz Buchti.pl Promotion serdecznie zapraszam do śledzenia nadmorskiej inauguracji GSMP!

 

 

uma

Revline Racing Team przed 23. Grand Prix Sopot - Gdynia

Po trwającej ponad 10 miesięcy przerwie do ścigania wracają zawodnicy walczący o tytuły w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Dwie pierwsze rundy sezonu 2020 rozegrane zostaną na trasie z Sopotu do Gdyni, gdzie odbędzie się 23. edycja pomorskiego wyścigu górskiego. Wśród ponad pięćdziesięciu zawodników na liście zgłoszeń znalazł się Marcin Wilusz w barwach Revline Racing Team, który powróci do GSMP w dobrze znanej Hondzie Civic Type-R.
 

Marcin Wilusz: Ze względu na nieukończony jeszcze projekt budowy "openowego" Civica piątej generacji wahałem się do samego końca czy wybrać się praktycznie na drugi koniec Polski na inauguracyjne rundy GSMP, ale przerwa w wyścigowym kalendarzu trwała tak długo, że nie można było zrezygnować z możliwości pościgania się. Do Sopotu zabieramy znanego z poprzednich sezonów Civica FN2, według przelicznika Performance Factor umieszczonego w klasie 5a, w którym jednak nie zabrakło poprawek zawieszenia i samochód powinien prowadzić się lepiej niż w poprzednim sezonie. Przerwę w startach, oprócz zmian w sprzęcie wyścigowym poświęciłem także nad pracą na własną formą, czego efektem jest ponad 15 kilogramów mniej na wadze, która w poprzedzającym zawody w Sopocie tygodniu pokazała upragniony wynik poniżej 90kg. Zrzucanie własnych kilogramów okazało się nawet trudniejsze niż odchudzanie auta i kosztowało wiele wyrzeczeń i pracy, ale było warto, ponieważ na nadmorskie rundy GSMP jedziemy lżejsi i przystojniejsi ;) 

 

Partnerami zespołu są: Rafineria w Jaśle - producent olejów Revline i Jasol; DISLA – producent felg aluminiowych, Stara Wędzarnia Frysztak, Witospol, TARGUM, M-Ubezpieczenia, JAVA – naturalna woda alkaliczna, a także MR CAR – studio kosmetyki samochodowej. Za obsługę techniczną samochodów odpowiada Szałajda Motorsport a patronat medialny sprawuje TVP 3 Rzeszów, Radio WAWA oraz portale Krosno112.pl oraz eSanok.pl. Więcej informacji o zespole można uzyskać na stronie internetowej www.marcinwilusz.pl oraz na profilu Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/revlineracingteam.