Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

uma

47. Bieszczadzki Wyścig Górski – Valvoline - Informacje Prasowe Zawodników

opublikowano19.05.2021

uma

 

Radosław Ćwięczek - do Załuża Peugeotem 208 Hill Climb!

Najbliższy weekend to święto motorsportu w Polsce - startuje cykl Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Tradycyjnie, choć z roczną przerwą z powodu pandemii Covid-19, sezon otwiera 47 Bieszczadzki Wyścig Górski w Załużu. 22 i 23 maja o cenne punkty powalczy ponad 90 najlepszych zawodników z Polski i Słowacji, nie zabraknie również europejskiej czołówki, ponieważ wyścig stanowi pierwszą rundą FIA IHC - Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich.

Z bocznym numerem 39 do rywalizacji w tym najstarszym obecnie w Polsce wyścigu stanie Radosław Ćwięczek. Będzie to kolejny występ Radka za kierownicą Peugeota 208, przygotowanego specjalnie do rywalizacji na trasach wyścigów górskich.

Radek Ćwięczek: Wracam do Załuża po dwóch latach przerwy, ponownie w Peugeot 208. Tym razem jednak to już jednak inny samochód i inne klasy. Nie ukrywam, że jestem głodny rywalizacji i już chciałbym stanąć na polu startowym i wyruszyć na trasę. Ten czas, kiedy przez ostatnie dwa sezony wystartowałem tylko w trzech wyścigach nie był łatwy, ciężko było tylko oglądać i kibicować. Póki co, mamy zaplanowane cztery weekendy w GSMP, reszta będzie zależała od wyników i naszych możliwości. Po Korczynie wyszło kilka poprawek do wykonania w samochodzie i mam nadzieję, że teraz wszystko będzie "grało". Co najważniejsze mamy poprawione „serducho” w naszym lwie, ekipa z Car Speed Racing walczy z czasem, aby wszystko poskładać na czas. Osobiście chcę Załuż potraktować treningowo, spokojnie obchodzić się z motorem, zrobić kilometry, tak aby nam dobrze służył przez resztę sezonu. Oczywiście dam z siebie wszystko i już czekam na zielone światło startowe!
Bardzo dziękuje moim partnerom za kontynuację naszej współpracy! Firmy CATKOP i FINISH A są ze mną od lat, to dla mnie bardzo cenne!
Cieszę się na spotkanie z kibicami, zawodnikami i wszystkimi, dla których wyścigi górskie są bliskie - do zobaczenia!

Partnerami zespołu Ćwięczek Sport na Wyścig Górski w Załużu są firmy CATKOP oraz Finish-A. Patroni medialni: portal TopRally.pl, radio Eska, telewizja TVP 3 Kraków. Samochód obsługuje Car Speed Racing

Informacja prasowa: Robert Duszyk (robert@toprally.pl)

 

uma

Gabriel Kubit wraca na trasy GSMP ze zdwojoną siłą.

 

 

Już w najbliższy weekend 21-23 maja sezon GSMP rozpocznie 47. Bieszczadzki Wyścig Górski. Jednym ze zgłoszonych zawodników Gabriel Kubit który na start inauguracyjnej rundy sezonu przywiezie nową broń. Nowy samochód był budowany przez 2 lata, a jego głównym celem jest walka o najwyższe lokaty.

 

Członek Automobilklubu Bieckiego, Gabriel Kubit w sezonie 2019 zdobył tytuł Mistrza Polski GSMP w klasyfikacji generalnej samochodów z napędem na koła jednej osi 4x2 dla grup E1 i SC, wygrywając Hondą Integra  WSZYSTKIE wyścigi sezonu. Tak ogromny sukces sprawił, że Gabriel jest nazywany przez swoich rywali "kosmitą".  Ponadto, zdobył także tytuł II Wicemistrza Polski GSMP w grupie E1 i Mistrza Polski w klasie E1 -2000.

 

W nadchodzącym sezonie 2021 Gabriel postara się pokazać ponownie z jak najlepszej strony. - Sezon 2020 był mocno niejasny, dlatego decyzja o rezygnacji ze startów była przesądzona już po odwołaniu pierwszego wyścigu. Ostatnie 2 lata poświęciłem budowie nowej Hondy Integra, która w założeniu miała być bardzo mocną "ośką", tak abym mógł znów próbować wyśrubować rekordy. Finalnie mamy K24 na kompresorze, które generuje obecnie 420 KM. Masa naszego auta waha się w okolicach 800 kg. Posiadamy również hamulce rodem z F1. To wszystko połączyliśmy z bardzo szybką skrzynią DSG. Planujemy starty w całym sezonie jeśli oczywiście pozwoli nam na to auto. Jest to nowy projekt i pod każdym względem różni się od poprzednich aut, które również zobaczycie na trasach GSMP. Mamy jeszcze wiele rzeczy do sprawdzenia i wytestowania, dlatego ten sezon jest spisany niejako na straty, ale mamy nadzieję, że na końcu będzie czekać na nas miła niespodzianka.

 

Gabriel Kubit będzie jednym z 96 zawodników, którzy wezmą udział w Bieszczadzkim Wyścigu Górskim.  - Bardzo mocno chciałbym podziękować wszystkim, którzy włożyli w ten projekt ogrom pracy i widzą, jak mocno zależało mi na tym, żeby się pojawić na inauguracyjnej rundzie GSMP w Załużu. Tuned by niuton oraz Gregor10 wykonali kawał dobrej roboty w kwestii strojenia silnika i skrzyni biegów. Mam nadzieję, że te nieprzespane noce się opłacą i przeniosą się na wynik w tym sezonie! - dodał Gabriel.
 

Starty Kubit Motorsport w sezonie 2021 wspierają: Total Turbo, MTuning, Fiber Customs, Sidovski.com, Dob-Spaw, Centrala Techniczna, ADAMAT Performance, Atelier Di Chocolate.

 

 

 

uma

Roman Baran z wyjątkowym jubileuszem w Bieszczadach

 

Roman Barana to jeden z nielicznych polskich zawodników wyścigów górskich, który ma już za sobą tegoroczne rozpoczęcie sezonu. W pierwszy weekend kwietnia zmierzył się ze słowackimi i czeskimi rywalami podczas OMV MaxxMotion Hill Climb Race SLOVAKIA RING 2021. Z nietypowej, pierwszej rundy Mistrzostw Słowacji przywiózł puchar i wynik na podium klasyfikacji generalnej, ale to właśnie na oficjalne otwarcie polskiego czempionatu czeka szczególnie mocno. Powrót na trasę Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego przyniesie Rzeszowianinowi piękny, okrągły jubileusz w jego sportowej karierze. Mija już bowiem 20 lat, od chwili gdy Roman Baran rozpoczął swoją przygodę z wyścigami górskimi, która przez dwie dekady zagwarantowała tak cenny dorobek wyników i tytułów mistrzowskich.

 

Debiut na zawodach w Załużu, do którego doszło w sezonie 2001 sprawia, że Roman Baran jest jednocześnie jednym z najbardziej doświadczonych, czynnie startujących kierowców w całej stawce GSMP. W najbliższy weekend 22 i 23 maja, świętował będzie swój okrągły jubileusz zza kierownicy Mitsubishi Lancera Evo - tego samego, w którym wywalczył wicemistrzostwo GSMP 2020 w Klasie 3A. Na sezon 2021 pozostaje w stawce Grupy 3, drugiej najmocniej obsadzonej na liście zgłoszeń, ale według współczynnika Performance Factor, zakwalifikowany został do klasy 3B. O pierwsze punkty powalczy odpowiednio w grupie i klasie z 14 oraz 5 rywalami, z Polski i Słowacji.

 

Po podium na Slovakia Ring, ponownie zgłoszony przez ekipę L Racing Team, tutaj również włączy się do walki w Mistrzostwach Słowacji, w których 47. Bieszczadzki Wyścig Górski, stanowić będzie rundy 5 i 6.  

 

Roman Baran: „Wszyscy wyczekiwaliśmy na pozytywne informacje o organizacji 47. Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego, ale dla mnie ten powrót ma szczególny smak. Rozpoczynając swoją przygodę z GSMP, nigdy pewnie nie myślałem, jakie będzie to uczucie, rozpoczynać 20 sezon startów. Za mną bagaż ogromnych doświadczeń i niezliczonych wrażeń, które przeżywałem zza kierownicy, w kasku i mocno zapięty pasami w fotelu. Ogromna część zawodników, z którymi teraz przychodzi mi się mierzyć, w momencie mojego debiutu, była jeszcze dziećmi, więc w pewien sposób na trasie stajemy do pojedynku pokoleń.
To jednak działa na mnie tym bardziej mobilizująco, bo wiem, że mam jeszcze sporo do zrobienia w tym sporcie i nadal stawiam sobie kolejne cele. Zmotywowany  tym bardziej, że przez wszystkie te lata, mam za sobą zaufanych ludzi i partnerów, którzy mimo trudnej sytuacji ostatnich kilkunastu miesięcy, obdarzają nas równie mocnym zaufaniem i angażują się w zespół.
Po krótkim epizodzie z naszym Lancerem w specyfikacji Open, na GSMP wracamy do naszego sprawdzonego egzemplarza w lekko ugrzecznionej wersji i do Grupy 3. Z Załuża mamy wiele najróżniejszych wspomnień, które zebrały się na przełomie tylu lat, ale w tym roku postaramy się dopisać kolejne, bardzo pozytywne i takie, w którym będziemy stać na podium.

Jednocześnie, jeszcze przed startem, zaprezentujemy nową odsłonę naszej zespołowej strony internetowej, więc warto sprawdzać najnowsze informacje na profilu Facebook – RomanBaranRacing.”  

 

 

W sezonie 2021 wyścigowy zespół Romana Barana wspierają: L Racing Liptak, Miasto Rzeszów – Stolica innowacji, Szik, Bendiks, Handlopex dystrybutor opon Paxaro, DBA Disc Brakes Australia, ATS – najlepsze felgi, B3Studio, Cutline, MPWiK Rzeszów, L Sport, Motul, CR-turbo.pl, Carrera, Placard, MTD, Inter-Cars, Xtreme Clutch, NGK oraz TVP3 Rzeszów.

 

 

uma

Inauguracja sezonu w Bieszczadach - podwójnie ważny powrót GSMP

22 maja to data, na którą od dawna czekali wszyscy fani wyścigów górskich w Polsce. Po problemach, jakie spowodowała walka z pandemią Covid-19, wielkimi krokami wraca tradycja otwarcia sezonu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, na jednej z najbardziej malowniczych tras Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego. Do powrotu na zawody w Załużu przygotowuje się także Waldemar Kluza, który w najbliższy weekend ponownie wsiądzie za kierownicę biało-żółtej Fabia WRC. Kierowca z Wieliczki pozostaje wierny nie tylko marce Skoda, ale kontynuuje również długoletnią współpracę z markami ROWE Motor Oil, Stalco, Jania Construction, GT-Bergmann, AutoCzesciValdi.pl oraz Primo. 

Jak dotąd triumfował tutaj dwukrotnie, a w swoim dziewiątym starcie w Bieszczadach, zainauguruje już jedenasty rok obecności w wyścigach górskich. Tym razem punktował będzie w klasyfikacjach aż czterech wyścigowych cykli, na szczeblu krajowym i międzynarodowym. Będzie to Międzynarodowy Puchar w Wyścigach Górskich (FIA IHC 2021), Mistrzostwa Strefy Europy Centralnej w Wyścigach Górskich (FIA CEZ), czy dwie kolejne rundy Mistrzostw Słowacji (MSR). Dla zeszłorocznego II wicemistrza GSMP priorytetem nadal pozostają Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski, które w sezonie 2021 składać się mają z aż 8 wyścigowych weekendów. 

Na zawodników tradycyjnie czekać będzie trasa prowadząca z Wujskie do Tyrawy Wołoskiej, o łącznym dystansie 4688 m. Waldemar Kluza stanie na linii startu, jako ostatni w gronie zawodników Grupy 1, w której będzie miał 5 rywali i bezpośrednio przed mocną międzynarodową stawką kierowców formuł. W gronie ponad 91 zgłoszeń do 47. Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego, znalazł się także drugi reprezentant Kluza Racing Team. Grzegorz Kluza planuje do Sanoka przywieź swoje Renault Clio (Grupa 5), w bliźniaczych zespołowych barwach. 

 
Waldemar Kluza: „Myślę, że dawno, w historii całych zawodów, organizacji Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego nie towarzyszyły takie emocje, jak teraz. Naprawdę długo czekaliśmy na ten moment, żeby pojawić się tutaj na linii startu, ale było warto. Sezon miał dla nas rozpocząć się Memoriałem, ale po tamtej niedzieli pozostała tylko ogromna frustracja. Na szczęście te emocje udało się przekuć w bardzo mobilizującą sportową złość, więc tym bardziej nie mogę doczekać się weekendu. 
Kontynuujemy współpracę ze wszystkimi naszymi partnerami, ale pojawiły się też ważne zmiany, jeśli chodzi o naszą Skodę. W przygotowaniach do sezonu swoje siły połączyły ekipy Profiko i 4turbo. Będę mógł więc zaprezentować Wam Fabię w tych samych barwach, ale zdecydowanie w nowej odsłonie pod względem technicznym. Mam nadzieję, że zrobimy Wam ciekawą niespodziankę.

Na liście zgłoszeń zabrakło kilku polskich zawodników, ale mamy za to mocną grupę rywali z zagranicy, więc otwarcie sezonu z pewnością będzie emocjonujące i trzeba będzie atakować wynik od pierwszego podjazdu. Trzymajcie kciuki za cały zespół Kluza Racing Team i wszystkie ekipy - szykuje się piękny powrót do Załuża!”
 

uma

Po ośmiomiesięcznej przerwie do rywalizacji wracają zawodnicy ścigający się w ramach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Sezon 2021 rozpocznie, odwołany w roku ubiegłym z powodu pandemii, Bieszczadzki Wyścig Górski. Na malowniczej trasie z Wujskiego do Tyrawy Wołoskiej pojawi się prawie setka zawodników, nie tylko z Polski. W stawce nie zabraknie Marcina Wilusza w barwach zespołu Revline Racing Team, który przygotował na nowy sezon kilka niespodzianek.

 

Marcin Wilusz: Po kilku latach startów Renault Clio, a później Hondą Civic Type-R FN2, przyszła pora na zmianę i zdecydowaliśmy wspólnie z zespołem, że w sezonie 2021 wystartujemy Hondą Civic piątej generacji w specyfikacji OPEN. Choć w procesie budowy tego samochodu jesteśmy na ostatniej prostej, mechanicy Artur Szałajda, Mateusz Zych oraz Dariusz Stączek dzielnie walczą z dopracowaniem ostatnich szczegółów, aby wszystko było na najwyższym poziomie i najlepszej możliwej jakości. Docelowo wyścigówka będzie miała około 300KM i przeznaczona będzie do ścigania w czołówce klasyfikacji samochodów z napędem na jedną oś Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Nie pokazujemy jeszcze pełnego i ostatecznego wyglądu Hondy Civic 5-GEN, aby zachęcić kibiców do zaszczycenia nas swoją obecnością na trasie i wspierania naszego teamu na starcie.

Znana z poprzednich lat Honda Civic Type-R FN2 również pojawi się na trasach wyścigów górskich, jednak tym razem pełniąc funkcję samochodu "VIP CAR", nie klasyfikowanego w zawodach, lecz otwierającego lub zamykającego wyścig. Za jego kierownicą zasiądzie "świeża krew" w naszeym zespole - a tym razem będzie to kobieta - Klaudia Glazar. Próbując swoich sił i oswajając się z nowym wyzwaniem będzie przygotowywać się do egzaminów na licencję kierowcy wyścigowego i regularnych startów w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. 

 

Partnerami zespołu są: Rafineria w Jaśle - producent olejów Revline i Jasol; DISLA – producent felg aluminiowych, Stara Wędzarnia Frysztak, Greinplast, M-Ubezpieczenia, JAVA – naturalna woda alkaliczna, a także MR CAR – studio kosmetyki samochodowej. Za obsługę techniczną samochodów odpowiada Szałajda Motorsport a patronat medialny sprawuje TVP 3 Rzeszów, Radio WAWA oraz portale Krosno112.pl oraz eSanok.pl. Więcej informacji o zespole można uzyskać na stronie internetowej www.marcinwilusz.pl oraz na profilu Facebook pod adresem: https://www.facebook.com/revlineracingteam.