Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

UMA

Pierwsze puchary sezonu rozdane

Waldemar Kluza (Mitsubishi Lancer AMS) zwyciężył w Kat 1 (samochody z nadwoziem zamkniętym) 1 pierwszej tegorocznej rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polsk, rozgrywanego na trasie Korczyna – Czarnorzeki, jubileuszowego ORLEN 20 Wyścigu Górskiego Prządki. Do porannych podjazdów treningowych przystąpiło 78 kierowców.
opublikowano06.05.2023

Waldemar Kluza (Mitsubishi Lancer AMS) zwyciężył w Kat 1 (samochody z nadwoziem zamkniętym) 1 pierwszej tegorocznej rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polsk, rozgrywanego na trasie Korczyna – Czarnorzeki, jubileuszowego ORLEN 20 Wyścigu Górskiego Prządki. Do porannych podjazdów treningowych przystąpiło 78 kierowców.

W pierwszym podjeździe wyścigowym Kluza był wolniejszy od także jeżdżącego Mitsubishi Lancerem Grzegorza Rożalskiego o0,108 sekundy, jednak w drugim wyprzedził konkurenta 0 1,742 sekundy, co zagwarantowało mu wygraną. Na miejscu trzecim sklasyfikowano kierowcę Lamborghini Huracan Super Trofeo, Jędrzeja Szcześniaka. Średnia prędkość Waldemara Kluzy na trasie wyniosła 140 km/h.

Podczas rozegranych w sobotę  dwóch podjazdów treningowych i dwóch wyścigowych, na trasie kilkakrotnie pojawiała się czerwona flaga, wstrzymująca zawody. Na szczęście przyczyną przestojów najczęściej były awarie techniczne samochodów. Podjazdu treningowego nie ukończył, z powodu uszkodzenia silnika ubiegłoroczny wicemistrz Polski Sebastian Stec, który porzucił Forda Fiestę Proto na rzecz Mitsubishi Lancera. Po skrzywieniu felgi podczas delikatnego kontaktu z krawężnikiem, podjazd wyścigowy musiał przerwać przedstawiciel klubu – organizatora zawodów – Automobilklubu Małopolskiego Krosno, Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer).

Oprócz sportowych emocji pojawiły się także te związane z pogodą. Deszcz spadł podczas końcowej fazy drugiego podjazdu wyścigowego. Samochody Kat 1. Zdążyły dojechać do mety, oczekujący na start kierowcy bolidów z Kategorii 2 (pojazdy z nadwoziem otwartym) szybko zmieniali opony ze slicków  na deszczowe. Jazda po śliskiej nawierzchni skończyła się dla słowackiej zawodniczki Anny Ambruz (Tatuus PY012) niegroźną wizytą w rowie.

W Kategorii Narodowej (samochody, dla których wygasła homologacja międzynarodowa) zwyciężył Arkadiusz Borczyk (Honda Civic VTi), zaś w GSMP Hist. na najwyższym stopniu podium stanął Wojciech Myszkier (VW Golf).

Podczas ORLEN 20 Wyścigu Górskiego Prządki rozegrano także rundę Maluch Trophy – wyścig górski w Korczynie jest także rundą Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski (Wyścigi torowe). Wśród 9 kierowców Fiatów 126p najszybszy okazał się Oskar Klimek.

Jutro poznamy wyniki sobotniej rywalizacji w Kategorii 2 GSMP oraz rozgrywanej w Korczynie 4 Rundy Mistrzostw Słowacji.

Dla kierowców rywalizujących w klasyfikacjach międzynarodowych (Międzynarodowy Puchar FIA w Wyścigach Górskich i FIA CEZ – Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej), sobotnie podjazdy miały charakter treningowy; wielkie europejskie ściganie rozpocznie się w niedzielę.

20. ORLEN Wyścig Górski Prządki odbywa się pod Patronatem Honorowym p. Władysława Ortyla, Marszałka Województwa Podkarpackiego oraz Piotra Przytockiego  - Prezydenta Miasta Krosna i  Jana Zycha - Wójta Gminy Korczyna.