Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

UMA

Wyścig pełen rekordów

Sobotnia 9. Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski przyniosła aż trzy nowe rekordy! Dla kierowców GSMP wyścigowy dzień składał się z dwóch podjazdów treningowych i jednego wyścigowego, podczas gdy zawodnicy FIA EHC mieli treningi przez cały dzień. Na starcie w upalny, słoneczny dzień pojawiło się 111 kierowców.
opublikowano27.07.2024

Sobotnia 9. Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski przyniosła aż trzy nowe rekordy! Dla kierowców GSMP wyścigowy dzień składał się z dwóch podjazdów treningowych i jednego wyścigowego, podczas gdy zawodnicy FIA EHC mieli treningi przez cały dzień. Na starcie w upalny, słoneczny dzień pojawiło się 111 kierowców.

Pierwszy poranny podjazd przyniósł emocje, gdy pożar bolidu Jaroslava Surowki z Czech wymagał interwencji straży pożarnej. Lider GSMP Grzegorz Rożalski i Michał Ratajczyk (obaj w Mitsubishi Lancerach) walczyli o setne sekundy, a różnica między nimi wyniosła zaledwie 0,048 sekundy. Równie ekscytujący był pojedynek Karola Krupy (Skoda Fabia) z Nicolasem Werverem (Porsche 997 GT3 R), gdzie rano o 0,3 sekundy szybszy był Francuz. Rekordzista trasy, Christian Merli (Osella FA 30 Judd LRM), przejechał trasę w 2:01,016, osiągając średnią prędkość 170 km/h.

Drugi podjazd treningowy obfitował w problemy. Adrian Król zsunął się do rowu, a czerwona flaga pojawiła się aż 8 razy z powodu awarii i kolizji. Sebastian Stec uderzył w bariery energochłonne i narzekał na ból klatki piersiowej, ale na szczęście nie doznał poważnych obrażeń. Jego auto jednak nie wróciło już na trasę. Petr Trynka wjechał w słomiany balot, co zakończyło jego udział w wyścigu.

Michał Ratajczyk ustanowił nowy rekord trasy dla samochodów z Kategorii 1, osiągając czas 2:06,184. Niestety, podjazd trwał rekordowo długo – ponad 3 godziny, co postawiło pod znakiem zapytania realizację dwóch zaplanowanych podjazdów wyścigowych 9. Rundy GSMP.

Pierwszy podjazd wyścigowy również nie obył się bez przerw. Michał Jasłowski musiał wycofać swoje Renault Clio z trasy, a BMW Damiana Wirszewskiego uderzyło w balot słomiany. Po długim oczekiwaniu kibice zobaczyli przejazd Grzegorza Rożalskiego, który w swoim Mitsubishi Lancerze uzyskał czas 2:04,317, ustanawiając nowy rekord trasy dla aut z Kat. 1.

Klasyfikacja generalna Kat. 1 po 9. Rundzie GSMP wyglądała następująco:

  1. Grzegorz Rożalski – 2:04,317
  2. Waldemar Kluza – 2:07,142
  3. Michał Ratajczyk – 2:09,260

    uma

uma

Ze względu na trzygodzinne opóźnienie, Zespół Sędziów Sportowych zdecydował o odwołaniu drugiego podjazdu wyścigowego.

W Kat. 2 (auta wyścigowe z nadwoziem otwartym) na podium samotnie stanął Paweł Rzadkosz (ADR 3 Mugen), jedyny Polak jadący w tym wyścigu bolidem. W Kategorii Narodowej triumfowali:

  1. Arkadiusz Borczyk (Honda Civic)
  2. Adam Garbacz (Honda Civic)
  3. Janusz Jania (Honda Integra)

W GSMP Hist. ponownie zwyciężył Wojciech Myszkier (VW Golf 2 GTi), wyprzedzając Piotra Zaleskiego (Porsche 911 S.C. RS) i Michała Jaglarza (Honda Civic). Nagroda za zwycięstwo w Pucharze Pań powędrowała do Natalii Kluzy (Renault Clio III RS), a kolejne miejsca zajęły Martyna Serafin (Renault Clio) i Martyna Księżyk (Toyota Aygo).

Ceremonia wręczenia nagród za 9. Rundę GSMP była poprzedzona oficjalnym rozpoczęciem zawodów z udziałem Marszałka Województwa Małopolskiego Łukasza Smółki oraz władz Powiatu Limanowskiego: Starosty Mieczysława Urygi i Wicestarosty Ewy Filipiak.

Wyniki na żywo dostępne są na stronie www.wyniki-online.pl, relacji można słuchać w Race Radio (90,8 FM), a transmisję video i Studio Wyścigowe można oglądać na stronie www.wysciggorski.pl.

Patronat honorowy nad wyścigiem objęli:

  • Ireneusz Raś, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki
  • Łukasz Smółka, Marszałek Województwa Małopolskiego

Partnerem Strategicznym wyścigu jest Województwo Małopolskie

Partnerem Głównym wyścigu jest LOTTO

Sponsorzy wyścigu: ORLEN OIL, Grupa MASPEX z marką TYMBARK