Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

uma

REGULAMIN RAMOWY GSMP 2020 – INFORMACJA DLA ZAWODNIKÓW

Szanowni Zawodnicy, pragniemy poinformować, że w związku planowanym i zapowiadanym przez FIA wprowadzaniem nowych zasad klasyfikowania samochodów wg systemu Performance Factor
opublikowano28.12.2019

 

 

Szanowni Zawodnicy, pragniemy poinformować, że w związku planowanym i zapowiadanym przez FIA wprowadzaniem nowych zasad klasyfikowania samochodów wg systemu Performance FactorPf,  trwają analizy oraz prace nad Regulaminem Ramowym oraz Technicznym GSMP na rok 2020.

Planujemy opublikować projekt w/w dokumentów najpóźniej do połowy stycznia 2020 roku.

W oczekiwaniu na projekt w/w dokument pragniemy poinformować i zachęcić do zapoznania się z kierunkiem zmian w regulaminach międzynarodowych na podstawie których tworzony jest regulamin narodowy.

  1. Na stronie FIA dostępny jest już regulaminy EHC oraz IHCC  wraz z  załącznikiem techniczne – aneks nr 6 i 7, poniżej linki:

https://www.fia.com/regulation/category/738
https://www.fia.com/regulation/category/740

 

  1. Zachęcić  wszystkich zainteresowanych do zapoznania się oraz wykonania próbnych obliczeń wskaźnika Pf dla swojego samochodu, na dostępnej aplikacji – poniżej link.

https://performancefactor.fia.com

 

  1. Przekazać kierunkowe informacje dotyczące podstawowych zmian i zasad, jakie będą obowiązywały w sezonie 2020:

 

  • Podstawowym systemem klasyfikowania samochodów będzie system
    PfPerformance Factor. System ten będzie obowiązkowy we wszystkich zawodach międzynarodowych FIA (w Polsce będą
    2 rundy) oraz system ten będzie wprowadzony w większości federacji europejskich, w tym federacji słowackiej, z którą planujemy współpracę w roku 2020. Dla zawodów międzynarodowych przewidziany jest podział na 5 grup – załącznik nr 1, poniżej.

 

  • W roku 2020 w ramach GSMP zostanie wprowadzony podział na 9 klas – załącznik nr 1, poniżej, co naszym zdaniem umożliwi bardziej obiektywny podział samochodów w konkurencji GSMP – załącznik nr 1, poniżej.

 

  • Planowane jest utrzymanie grup narodowych, jakie funkcjonowały w latach ubiegłych, tj.:

- grupa dedykowana dla samochodów post-homologacyjnych i przygotowanych według zasad jak dla samochodów historycznych.
Planowane jest maksymalne ujednolicenie przepisów technicznych obowiązujących w GSMP i w RSMP oraz ustalenie przedziału wiekowego dla samochodów, dla których wydano karty homologacyjne w okresie od 10.01.1991 do 31.12.2000.

- grupy dedykowane dla kultowych samochodów produkowanych w przeszłości w Polsce np. Fiat 126, Cinquecento/Seicento
Dla samochodów Fiat 126 planowane jest utworzenie oraz ujednolicenie przepisów technicznych w oparciu o regulaminy jakie obowiązywały
w WSMP np. klasa historyczna 126/HS – dla samochodów z niewielkimi odstępstwami od wydanych homologacji  oraz klasa 126/OPEN – dla samochodów z profesjonalnymi modyfikacjami.

- grupa narodowa E0 zostanie „włączona” w system Performance Factor na zasadzie określonego wskaźnika Pf tj. zakres punktów, w jakim zgłoszone samochody będą musiały się mieścić, jednakże prowadzona będzie klasyfikacja dla kierowców, którzy zaczynają starty w GSMP bądź startują 2 pełny sezon.

- w zakresie wyposażenia bezpieczeństwa planowane jest utrzymanie zasad identycznych jak w roku 2019 dla grup/klas narodowych oraz podobnych jak w roku 2019 w zakresie stosowania bezpiecznych zbiorników paliwa.
Podkreślić należy, że zawodnicy/kierowcy, którzy nie będą spełniać wymagań określonych w przepisach FIA nie będą mogli zgłaszać się do zawodów międzynarodowych.

 

  • Planowane jest wprowadzenie zasad przyznawania punktów, pucharów oraz tytułów dostosowanych do nowych zasad klasyfikacji samochodów.
    Podstawową zasadą będzie klasyfikowanie w klasach według systemu Pf lub w klasach w ramach grup narodowych.

 

  1. Informujemy jednocześnie, że zgodnie z decyzją GKSS zostały powołane nowe podkomisje w skład , których zostały powołane osoby odpowiedzialne za poszczególne konkurencje – komunikat numer 11/2019 – patrz strona PZM.

 

  Załącznik nr 1.

 

Grupa EHC/IHCC

Klasa GSMP

Współczynnik Pf

Grupa 1

Klasa 1

Pf 15 – 39

Grupa 2

Klasa 2a

Pf 40 – 59

Klasa 2b

Pf 60 – 79

Grupa 3

Klasa 3a

Pf 80 – 99

Klasa 3b

Pf 100-119

Grupa 4

Klasa 4a

Pf 120 – 139

Klasa 4b

Pf 140 – 159

Grupa 5

 

Klasa 5a

Pf 160 – 199

Klasa 5b

Pf >199

 

 

Życzymy wszystkim entuzjastom i sympatykom sportów motorowych Szczęśliwego Nowego Roku 2020 roku:

Marcin Fiejdasz i Marek Szczechura