REGULAMIN RAMOWY GSMP 2020 – INFORMACJA DLA ZAWODNIKÓW
Szanowni Zawodnicy, pragniemy poinformować, że w związku planowanym i zapowiadanym przez FIA wprowadzaniem nowych zasad klasyfikowania samochodów wg systemu Performance Factor – Pf, trwają analizy oraz prace nad Regulaminem Ramowym oraz Technicznym GSMP na rok 2020.
Planujemy opublikować projekt w/w dokumentów najpóźniej do połowy stycznia 2020 roku.
W oczekiwaniu na projekt w/w dokument pragniemy poinformować i zachęcić do zapoznania się z kierunkiem zmian w regulaminach międzynarodowych na podstawie których tworzony jest regulamin narodowy.
- Na stronie FIA dostępny jest już regulaminy EHC oraz IHCC wraz z załącznikiem techniczne – aneks nr 6 i 7, poniżej linki:
https://www.fia.com/regulation/category/738
https://www.fia.com/regulation/category/740
- Zachęcić wszystkich zainteresowanych do zapoznania się oraz wykonania próbnych obliczeń wskaźnika Pf dla swojego samochodu, na dostępnej aplikacji – poniżej link.
https://performancefactor.fia.com
- Przekazać kierunkowe informacje dotyczące podstawowych zmian i zasad, jakie będą obowiązywały w sezonie 2020:
- Podstawowym systemem klasyfikowania samochodów będzie system
Pf – Performance Factor. System ten będzie obowiązkowy we wszystkich zawodach międzynarodowych FIA (w Polsce będą
2 rundy) oraz system ten będzie wprowadzony w większości federacji europejskich, w tym federacji słowackiej, z którą planujemy współpracę w roku 2020. Dla zawodów międzynarodowych przewidziany jest podział na 5 grup – załącznik nr 1, poniżej.
- W roku 2020 w ramach GSMP zostanie wprowadzony podział na 9 klas – załącznik nr 1, poniżej, co naszym zdaniem umożliwi bardziej obiektywny podział samochodów w konkurencji GSMP – załącznik nr 1, poniżej.
- Planowane jest utrzymanie grup narodowych, jakie funkcjonowały w latach ubiegłych, tj.:
- grupa dedykowana dla samochodów post-homologacyjnych i przygotowanych według zasad jak dla samochodów historycznych.
Planowane jest maksymalne ujednolicenie przepisów technicznych obowiązujących w GSMP i w RSMP oraz ustalenie przedziału wiekowego dla samochodów, dla których wydano karty homologacyjne w okresie od 10.01.1991 do 31.12.2000.
- grupy dedykowane dla kultowych samochodów produkowanych w przeszłości w Polsce np. Fiat 126, Cinquecento/Seicento
Dla samochodów Fiat 126 planowane jest utworzenie oraz ujednolicenie przepisów technicznych w oparciu o regulaminy jakie obowiązywały
w WSMP np. klasa historyczna 126/HS – dla samochodów z niewielkimi odstępstwami od wydanych homologacji oraz klasa 126/OPEN – dla samochodów z profesjonalnymi modyfikacjami.
- grupa narodowa E0 zostanie „włączona” w system Performance Factor na zasadzie określonego wskaźnika Pf tj. zakres punktów, w jakim zgłoszone samochody będą musiały się mieścić, jednakże prowadzona będzie klasyfikacja dla kierowców, którzy zaczynają starty w GSMP bądź startują 2 pełny sezon.
- w zakresie wyposażenia bezpieczeństwa planowane jest utrzymanie zasad identycznych jak w roku 2019 dla grup/klas narodowych oraz podobnych jak w roku 2019 w zakresie stosowania bezpiecznych zbiorników paliwa.
Podkreślić należy, że zawodnicy/kierowcy, którzy nie będą spełniać wymagań określonych w przepisach FIA nie będą mogli zgłaszać się do zawodów międzynarodowych.
- Planowane jest wprowadzenie zasad przyznawania punktów, pucharów oraz tytułów dostosowanych do nowych zasad klasyfikacji samochodów.
Podstawową zasadą będzie klasyfikowanie w klasach według systemu Pf lub w klasach w ramach grup narodowych.
- Informujemy jednocześnie, że zgodnie z decyzją GKSS zostały powołane nowe podkomisje w skład , których zostały powołane osoby odpowiedzialne za poszczególne konkurencje – komunikat numer 11/2019 – patrz strona PZM.
Załącznik nr 1.
Grupa EHC/IHCC |
Klasa GSMP |
Współczynnik Pf |
Grupa 1 |
Klasa 1 |
Pf 15 – 39 |
Grupa 2 |
Klasa 2a |
Pf 40 – 59 |
Klasa 2b |
Pf 60 – 79 |
|
Grupa 3 |
Klasa 3a |
Pf 80 – 99 |
Klasa 3b |
Pf 100-119 |
|
Grupa 4 |
Klasa 4a |
Pf 120 – 139 |
Klasa 4b |
Pf 140 – 159 |
|
Grupa 5
|
Klasa 5a |
Pf 160 – 199 |
Klasa 5b |
Pf >199 |
Życzymy wszystkim entuzjastom i sympatykom sportów motorowych Szczęśliwego Nowego Roku 2020 roku:
Marcin Fiejdasz i Marek Szczechura