Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

uma

Bardzo udany początek sezonu w wykonaniu BorgWarner Polish Racing Team

W miniony weekend, 20-22 maja 2022, odbył się 19. Wyścig Górski Prządki, który zainaugurował sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Do pierwszego w sezonie wyścigu zgłosiło się 77 zawodników, przy czym w grupie 2, w której startowali reprezentanci BorgWarner Polish Racing Team, zgłoszonych było 12 zawodników.
opublikowano26.05.2022

W miniony weekend, 20-22 maja 2022, odbył się 19. Wyścig Górski Prządki, który zainaugurował sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Do pierwszego w sezonie wyścigu zgłosiło się 77 zawodników, przy czym w grupie 2, w której startowali reprezentanci BorgWarner Polish Racing Team, zgłoszonych było 12 zawodników. Mimo bardzo mocno obsadzonej grupy, Karol i Szymon wielokrotnie stawali na podium!
 

19. Wyścig Górski Prządki zainaugurował sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski oraz FIA Międzynarodowego Pucharu w Wyścigach Górskich. Poza tym był również rundą Mistrzostw Słowacji w Wyścigach Górskich oraz FIA Mistrzostw Strefy Europy Centralnej w Wyścigach Górskich. Zawodnicy BorgWarner Polish Racing Team zgłosili się w każdym z tych cyklów i w każdym z nich stawali na podium! To było wymarzone rozpoczęcie sezonu wyścigów górskich.

Sobota rozpoczęła się w nienajlepszych warunkach. Pierwszy podjazd treningowy odbył się po mokrym torze. Na szczęście pogoda uległa poprawie i na kolejnych przejazdach mieliśmy już przesychający, a później suchy asfalt. W ten dzień podjazdy wyścigowe odbyły się tylko dla cyklów GSMP oraz Mistrzostw Słowacji. W obu z nich, zarówno Karol jak i Szymon, stanęli na podium kategorii 1 (samochodów “z dachem”).

Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej 1. rundy GSMP zajął Karol, którego Skoda spisywała się perfekcyjnie. Oczywiście nie obyło się bez przygód. Karol opóźnił hamowanie do szykany, przez co przejechał ją nieprawidłowo i, oprócz straty czasu przez bardzo mocne hamowanie, otrzymał jeszcze karę.

 

UMA

Karol: Słodko-gorzko podsumowuję pierwszy dzień zawodów. Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego dnia i nie mam powodu do smutku, bo jestem drugi w generalce. Mogę się skupić na ustawieniach auta. Myślę, że uporaliśmy się z problemami i awariami. Mamy nową skrzynię biegów więc możemy się skupić na ustawianiu auta. Jest coraz lepiej.

Pierwszy podjazd wyścigowy mogłem pojechać lepiej. Niestety, przy 210 km/h za bardzo opóźniłem hamowanie, brakło mi około 2m, i nie dohamowałem do szykany, przez co troszeczkę ją rozwaliłem. Za ten incydent otrzymałem 3s kary, plus straciłem około 2s przez rozbicie tej szykany. Ostatecznie i tak nie zmieniłoby to wiele w klasyfikacji, prawdopodobnie i tak zakończyłbym na drugim miejscu. Gratuluję z tego miejsca konkurencji - Sebastianowi, Szymonowi i pozostałym.

 

Również Lancer Szymona perfekcyjnie się spisywał się podczas sobotnich podjazdów. Wszystkie przejazdy udało się zakończyć w pierwszej piątce, co ostatecznie zaowocowało 3 czasem w klasyfikacji generalnej GSMP.  Również Szymona nie ominęły przygody podczas podjazdów.

 

Szymon: Ja również słodko-gorzko, ale bardziej słodko niż gorzko. Na ostatnim podjeździe wyścigowym, na własne życzenie, trochę popsułem auto. Pomyliłem się o dosłownie 2cm i uderzyłem w ‘sierżanta’, czyli ograniczenie cięcia po wewnętrznej stronie jezdni. To spowodowało, że zbieżność w moim samochodzie całkowicie się popsuła. Najprawdopodobniej ugiął się amortyzator, ale cieszę się, że dojechałem do mety i że to uszkodzenie nie było na tyle poważne, żebym nie mógł ukończyć podjazdu.

Przyznam się szczerze, nie spodziewałem się takiego wyniku. Celowałem gdzieś w 5/6  miejsce, dlatego jestem przeszczęśliwy z takiego wyniku. Tym bardziej, że mimo przygód udało się pojechać taki wynik.

Pogoda w niedzielę była bardziej łaskawa dla zawodników. W ciągu dnia spadło zaledwie kilka kropel deszczu, przez co zawodnicy mogli startować na slickach i wyciskać ze swoich samochodów maksimum możliwości.

Karol: Po dzisiejszym dniu jestem bardzo zadowolon. Udało się dojechać na 2. miejscu w klasyfikacji generalnej i 1. miejscu w klasie 2b. Nie obyło się bez przygód, po pierwszym podjeździe treningowym mieliśmy mały pożar w Skodzie. Na szczęście skończyło się to dobrze, samochód udało się ugasić, stało się to za metą, w parku górnym. Nie udało się pojechać drugiego podjazdu treningowego, jednak podjazdy wyścigowe przebiegały super. Jestem bardzo zadowolony.

 

Szymon: Po weekendzie również jestem bardzo zadowolony ze swojej jazdy, jak i z tego jak zachowywał się mój samochód. Wielkie podziękowania dla ogromnej liczby kibiców, którzy, szczególnie dzisiaj, tłumnie nas odwiedzali tutaj na rynku w Korczynie i kibicowali nam na całej trasie. Ogromne podziękowania dla naszego sponsora, firmy BorgWarner. Jako zespół sponsorski zarówno wczoraj, jak i dzisiaj zajęliśmy pierwsze miejsce, co nas bardzo cieszy i motywuje do dalszej jazdy i walki o punkty na kolejnych rundach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski.

Ogromne podziękowania dla mechaników zespołu, którzy w ten weekend, a szczególnie w niedzielę wykonali bardzo dużo pracy przy ustawieniach samochodów, przy czyszczeniu skody, naprawdę jesteśmy im za to bardzo wdzięczni. Bardzo dziękujemy naszemu sponsorowi, firmie BorgWarner. Dziękujemy kibicom, którzy tak licznie stawili się na trasie i przede wszystkim dziękujemy naszym rodzinom za wytrwałość, bo nie było łatwo przed zawodami, ale cieszymy się, że wszystko się udało po naszej myśli.

 

Głównym sponsorem zespołu jest firma BorgWarner. Za obsługę techniczną samochodów odpowiadają firmy Autorace i CustomTechnology. Lekkie, karbonowe elementy poszycia samochodów dostarcza GT_gramtech. Bieżące informacje o przygotowaniach, startach i wynikach zespołu możecie śledzić na oficjalnej stronie na FB: https://www.facebook.com/BorgWarnerRacingTeam