Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

UMA

Wyścig w Limanowej – pierwsza odsłona cząstkowej listy zgłoszeń

Po raz kolejny Limanowa stanie się areną wyścigów górskich na najwyższym europejskim poziomie. Zawody rozgrywane na trasie Stara Wieś – Przełęcz po Ostrą mają już 14 – letnią historię. Po raz pierwszy wyścig w randze Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski odbył się w 2009 r, wśród 60 zgłoszonych kierowców najszybciej pojechali Paweł Dytko (sobota) i Maciej Dominiak (niedziela).
opublikowano21.06.2023

Po raz kolejny Limanowa stanie się areną wyścigów górskich na najwyższym europejskim poziomie. Zawody rozgrywane na trasie Stara Wieś – Przełęcz po Ostrą mają już 14 – letnią historię. Po raz pierwszy wyścig w randze Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski odbył się w 2009 r, wśród 60 zgłoszonych kierowców najszybciej pojechali Paweł Dytko (sobota) i Maciej Dominiak (niedziela). Z grona startujących wówczas kierowców wielu startuje w wyścigach górskich  do dziś; m.in. Grzegorz Duda, Roman Baran, Tomasz Myszkier, Janusz Jania, Piotr Ilnicki, Teodor Kocur czy Sebastian Fołta.

 

Kariera międzynarodowa organizowanego przez Auto Moto Klub Limanowa wyścigu rozpoczęła się w 2011, kiedy to wyścig (na dłuższej niż dziś trasie) został rundą  F IA CEZ, rok później zawodnicy klasyfikowani byli także w FIA Hill Climb Trophy. 2013 to rywalizacja w FIA International Hill Climb Challenge i International Hill Climb Cup. Wreszcie w 2014 zawody weszły na elitarną listę FIA EHC (Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich).

 

Organizatorzy opublikowali pierwszą cząstkową listę zgłoszeń do tegorocznego wyścigu, który odbędzie się w dniach 30 czerwca – 2 lipca. Lista, podobnie jak wszystkie dokumenty i informacje, dostępna jest na stronie www.wysciggorski.pl .

Zgodnie z oczekiwaniami, w Limanowej pojawią się wszyscy czołowi kierowcy, rywalizujący w FIA EHC – zawody są 7 Rundą liczących 10 rund mistrzostw, więc zdobyte w Polsce punkty są bardzo cenne dla zawodników rywalizujących o czołowe pozycje w całym cyklu.

 

Zgłoszenia nadesłali dobrze znani z poprzednich wyścigów kierowcy bolidów: przede wszystkim wielokrotny mistrz Europy, rekordzista liczącej 5493 metry trasy Christian Merli (ITA,  Osella FA30Judd  LRM), lider Kat. 2 (samochody z nadwoziem otwartym, tzw. bolidy), wicelider w tej kategorii Petr Trnka (CZE, Norma M20 FC), Aleksander Hin (DEU, Osella FA30) i dobrze znany w Polsce, startujący poza Limanową także z międzynarodowych wyścigów Prządki w Korczynie k. Krosna Sebastien Petit (FRA, Osella PA30). W kategorii 1 (auta z nadwoziem zamkniętym) po raz kolejny zobaczymy Igora Stefanovskiego (MKD, Hyundai i30 TCR), który wygrywał kategorię w Limanowej w 2014.

Na liczącej na razie 20 pozycji liście zgłoszeń do FIA EHC znaleźli się także polscy kierowcy: Maciej Serafin (Mitsubishi Lancer EVO X), liderujący w mistrzostwach w Gr. 4 oraz Waldemar Kluza (Mitsubishi Lancer EVO AMS), prowadzący, po 4 rozegranych rundach, w tegorocznych Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Wyścig w Limanowej będzie jednocześnie 5 i 6 Rundą GSMP.

 

14. Wyścig Górski Limanowa został objęty Honorowym Patronatem przez Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka i Marszałka Województwa Małopolskiego Witolda Kozłowskiego. Zawody mają status Imprezy Towarzyszącej odbywającym się w tym terminie 3 Igrzyskom Europejskim.