Przejdź do treści

Rally CommunicationUMA motowizja.jpg

uma

Powiedzieli przed 8. Wyścig Górski Magura Małastowska - Informacje Prasowe Zawodników

Powiedzieli przed 8. Wyścig Górski Magura Małastowska
opublikowano01.06.2021

uma

Po krótkiej, trwającej niecałe dwa tygodnie przerwie, do rywalizacji wracają zawodnicy ścigający się w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. Trzecia i czwarta runda GSMP rozegrane zostaną na trasie w Magurze Małastowskiej, a lista zgłoszeń małopolskich zawodów liczy 61 pozycji. Numer startowy 35 otrzymał Marcin Wilusz, który po raz pierwszy wystartuje za kierownicą Hondy Civic piątej generacji, przygotowanej w specyfikacji "Open".

Marcin Wilusz: Prace przy nowym samochodzie - Hondzie Civic 5.Gen powoli dobiegają końca. Dzięki firmie G-Garage, która w profesjonalny sposób zajęła się tematem, wiązka elektryczna, nie gotowa na poprzedni wyścig, jest już na swoim miejscu. Dzisiaj odwiedziliśmy również firmę Prochip Chiptuning, która wystroiła nasz samochód i przygotowała elektronikę do startu. Największe brawa należą się jednak naszym mechanikom: Arturowi Szałajdzie, Mateuszowi Zychowi i Dariuszowi Stączkowi, którzy walczyli do końca, włożyli w budowę wyścigówki całe serce i ogrom czasu. W wyścigu górskim w Magurze Małastowskiej nasz zespół wystartuje dwoma samochodami - wcześniej wspomnianą Hondą Civic 5.Gen oraz dobrze znaną Hondą Civic Type- R FN2, która wystąpi jako "VIP CAR" z Klaudią Glazar za kierownicą. Do samego wyścigu podchodzimy z bardzo dobrym nastawieniem i fajnymi humorami, jednak zdajemy sobie sprawę, że start zupełnie nowym samochodem będzie bardziej zapoznaniem się z nim, przetestowaniem jego możliwości i ewentualnymi poprawkami oraz wyeliminowaniu "chorób wieku dziecięcego", które z pewnością się pojawią. Mając nadzieję, że pogoda będzie sprzyjała, zapraszamy wszystkich kibiców aby zaszczycili nas swoją obecnością, wspierając w rywalizacji na starcie i w dalszej części trasy.

------------------------------------------------

uma

Radosław Ćwięczek: 100-procentowa frekwencja na Magurze!
Wyścig górski na Magurze Małastowskiej to obowiązkowa pozycja w kalendarzu Radosława Ćwięczka, który podpisując tutaj swoją obecność utrzymuje 100-procentową frekwencję w tych zawodach! Ósma odsłona Wyścigu Górskiego Magura Małastowska odbędzie się w pierwszy weekend czerwca i stanowi trzecią i czwartą rundę cyklu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Do rywalizacji zgłosiło się 61 najlepszych zawodników z Polski. Na liście zgłoszeń nie mogło zabraknąć również Radosłąwa Ćwięczka, który dysponując Peugeotem 208, przygotowanym specjalnie do rywalizacji na trasach wyścigów górskich, z bocznym numerem 31, zmierzy się z wymagającą trasą o długości 3610 metrów z Małastowa na przełęcz Magura Małastowska, położoną na wysokości 615 mnpm, a podczas jednego podjazdu pokona łącznie 25 zakrętów. Dla Radka to ważny start, tym bardziej, że po awarii silnika w Załużu uciekły cenne punkty.
 

Radek Ćwięczek: Jedziemy do Gorlic po małym falstarcie w Załużu, kiedy silnik w naszym Peugeocie odmówił współpracy we czwartek przed samymi zawodami. Wtedy wraz z Car Speed Racing podjęliśmy decyzję o powrocie do Cieszyna i spokojnym przejrzeniu motoru i dokładnej weryfikacji przyczyny i problemu jaki nas spotkał. Jestem przekonany, że tym razem wszystko pójdzie dobrze i będę mógł ruszyć do pierwszych podjazdów wyścigowych w tym roku dla mnie. Oczywiście szkoda nieprzejechanych kilometrów podczas pierwszych rund, tym bardziej, że Załuż to idealne miejsce na testy i rozjeżdżenie się po przerwie zimowej, ale taki jest motorsport i bierzemy to na siebie.
Magura to szybka trasa, którą bardzo lubię i startowałem tu we wszystkich dotychczas rozegranych rundach. Można powiedzieć, że to taki domowy wyścig dla mnie z racji bliskości Tarnowa, w którym obecnie mieszkam. Plan jest taki sam jak ostatnio, czyli kilometry do góry, podkręcanie tempa i poprawa ustawień naszego Peugeota. Mam nadzieję, że z każdym podjazdem będę coraz bardziej konkurencyjny i dobrze przepracujemy ten czas. Klasa, w której startuję jest bardzo silna i zdaję sobie sprawę, że nie będzie łatwo, ale zrobię wszystko, żeby być możliwie najwyżej w klasyfikacji!
Bardzo dziękuje moim partnerom za kontynuację naszej współpracy! Firmy CATKOP i FINISH A są ze mną od lat, to dla mnie bardzo cenne! Cieszę się na spotkanie z kibicami, zawodnikami i wszystkimi, dla których wyścigi górskie są bliskie! Trzymajcie kciuki i do zobaczenia w Gorlicach!

Partnerami zespołu Ćwięczek Sport na Wyścig Górski w Załużu są firmy CATKOP oraz Finish-A. Patroni medialni: portal TopRally.pl, radio Eska, telewizja TVP 3 Kraków. Samochód obsługuje Car Speed Racing

---------------------------------------------------------

uma

Roman Baran gotowy na pojedynek w Magurze

 

Po udanym powrocie Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego, w kalendarzu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski nadeszła pora na kolejną odsłonę zawodów w Gorlicach. Do kolejnej edycji wyścigu w Magurze przygotowuje się zespół Romana Barana, który 5 czerwca w gronie 60 innych ekip krajowej czołówki, stanie na linii startu w Małastowie. Zawodnik z Rzeszowa powalczy o punkty 3. i 4. rundy GSMP, jako lider klasy 3B, w której ma już na swoim koncie podwójne zwycięstwo z Załuża.

 

W najbliższą sobotę i niedziele będzie chciał podtrzymać dobrą passę, jednak pojedynek w stawce Grupy 3, to tylko część wyzwania, jakie czeka Romana Barana w drugim weekendzie wyścigowym polskiego czempionatu. Reprezentant zespołu L Racing, aktualnie uplasowany w czołowej piątce Kategorii 1 (samochodów o nadwoziu zamkniętym), będzie walczył również o cenne punkty „generalki”. Kierowca  najwyżej sklasyfikowanego Mitsubishi Lancera Evo, traci do podium 6 „oczek”.  

 

W sześciu dotychczasowych edycjach jednego z najmłodszych wyścigów w kalendarzu GSMP, Rzeszowianina na liście zgłoszeń Magury Małastowskiej zabrakło tylko raz, gdy zawody debiutowały w cyklu, jako rundy zamykające sezon 2014. Czterokrotnie w Gorlicach zabierał punkty, a te najcenniejsze, za podwójne czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, przybliżyły Romana Barana do wywalczenia tytułu II wicemistrza Polski GSMP 2017. Teraz zbliża się szansa, by polepszyć statystyki.

 

 

Roman Baran: „Wszyscy jesteśmy zadowoleni z wyniku w Bieszczadach, z jeszcze większą energią przygotowujemy się do rywalizacji na Magurze. Sezon ruszył na dobre, więc nie było zbyt wiele czasu by pracować nad samochodami, ale w naszym przypadku była to raczej kosmetyka i dopracowanie ustawień. Mitsubishi spisało się świetnie, więc jestem spokojny o przebieg tego weekendu.

 

Trasa w Małastowie ma inną specyfikę i wiele szybkich, trudnych partii, więc czeka nas duże wyzwanie. Powrót Małastowa, to ważny punkt tegorocznego kalendarza, który jeszcze mocniej podkręci rywalizację. W sobotę i niedzielę zmierzymy się w swoim krajowym gronie, ale mniejsza obsada wcale zadania nam nie ułatwi. Jesteśmy przygotowani na zaciętą walkę.”

 

 

Podczas 8. edycji Wyścigu Magura Małastowska, tak jak w całym sezonie 2021, zespół Romana Barana wspierać będą: L Racing Liptak, Miasto Rzeszów – Stolica innowacji, Szik, Bendiks, Handlopex dystrybutor opon Paxaro, DBA Disc Brakes Australia, ATS – najlepsze felgi, B3Studio, Cutline, MPWiK Rzeszów, L Sport, Motul, CR-turbo.pl, Carrera, Placard, MTD, Inter-Cars, Xtreme Clutch, NGK oraz TVP3 Rzeszów.

 

-------------------------------------------------------------------------------

UMA

Waldemar Kluza wraca walczyć na trasę Wyścigu Magura

 

Waldemar Kluza wpisał się pięknym akcentem w historię Wyścigu Magura Małastowska, jako triumfator pierwszej edycji zawodów, które goszczą w kalendarzu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, od sezonu 2014. Reprezentant Kluza Racing Team, jeszcze za kierownicą Mistubishi Colt Evo otworzył listę rekordzistów trasy, w jej skróconej specyfikacji. Od tamtego momentu mocno wyśrubował swoje statystki, jako autor największej ilości zwycięstw. Przed tegoroczną edycją ma na koncie, aż sześć wygranych rund w Gorlicach, z 12 rund rozegranych do tej pory.

 

W najbliższy weekend (4 - 6 czerwca) zawodnik z Wieliczki stanie na linii startu w Małastowie już po raz siódmy, a czwarty za kierownicą Skody Fabia. Dzięki drugiej i trzeciej pozycji, po rundach w Bieszczadach zajmuje fotel wicelidera, ze stratą 8 punktów do Igora Drotara. Łącznie do ósmej edycji wyścigu zgłosiło się 61 kierowców i zespołów. W stawce nie zabraknie również drugiego przedstawiciela Kluza Racing Team – Grzegorza Kluza, który po problemach z Załuża, w Małastowie pojawi się już z nowym silnikiem w swoim Clio. Walka toczyć się będzie po raz kolejny, na dystansie 3610 metrów, na które składają się 22 zakręty.  

 

 

Waldemar Kluza: „Sezon 2021 się rozpędza i to w imponującym tempie, zwłaszcza, że czeka na nas szybka trasa w Magurze. To kolejna w tym roku dobra wiadomość, że Małastów wraca do kalendarza. Od pierwszej edycji jest to jeden z najbardziej udanych dla nas wyścigów. Z dziewięciu miejsc na podium, po jakie tutaj sięgnęliśmy sześć razy był to ten najcenniejszy wynik.
Mamy na swoim koncie najwięcej, ponieważ sześć wygranych, ale chętnie poprawię jeszcze te statystyki. Dokładnie przeanalizowaliśmy przebieg weekendu w Załużu i jestem pewien, że zmiany zaprocentują już w ten weekend. Ruszymy do pierwszego sobotniego podjazdu z celem, żeby na linii mety w Magurze znów poczuć smak zwycięstwa.”

 

W sezonie 2021 zawodników Kluza Racing Team wspierają firmy  ROWE Motor Oil, Stalco, Jania Construction, GT-Bergmann, AutoCzesciValdi.pl, Primo oraz zespoły Profiko i 4turbo.